Toevoegen van nieuwsberichten
Op onderstaande wijze kunt u met het Siteworks Content Management Systeem uw bezoekers op de hoogte houden van actuele ontwikkelingen in uw bedrijf en/of branche:
- Plaats bij voorkeur eerst alle benodigde foto's in de Afbeeldingenmap
(zie voor uitleg de handleiding voor het uploaden van afbeeldingen). - Ga naar het pagina overzicht.
- Selecteer de pagina "Nieuws".
- Klik op het icoontje "Toevoegen" bovenaan in de iconenbalk van het CMS.
- Kies dan voor "Nieuwsbericht".
Je krijgt nu een scherm in beeld met een aantal tabbladen waarmee je het nieuwsbericht kunt invoeren:
Het tabblad "Algemeen" wijkt iets af van het standaard tabblad "Algemeen", volg de uitleg hieronder om een nieuwsbericht op de site in te stellen en te plaatsen:
- Bij "Weergave naam in menu" geef je de titel van je nieuwsbericht op.
- De "Datum" is de datum die wordt weergegeven bij het nieuwsbericht.
- De "Begindatum" hoeft niet ingevuld te worden, maar een "Eindatum" is wel handig. Zodra de ingevoerde einddatum is gepasseerd wordt het nieuwsbericht automatisch gearchiveerd.
- Bij "Inleiding" kan de inleiding op het nieuwsbericht worden ingevoerd. Dit is het stukje tekst dat getoond wordt op de nieuwsoverzichtspagina. Het is handig om in deze tekst de nieuwsgierigheid van de bezoeker op te wekken, zodat deze zich uitgenodigd voelt om verder door te klikken naar de rest van het nieuwsbericht.
- In het tabblad "Omschrijving" plaats je
je volledige nieuwsbericht.
Als je op je rechter muisknop klikt in het omschrijvingsveld, dan krijg je diverse opties voor het opmaken van je tekst, het invoegen van hyperlinks, etc (mini-editor). - In het tabblad "Afbeeldingen" selecteer
je de afbeeldingen die je wilt gebruiken bij je bericht.
Afbeelding plaatsen uit de afbeeldingenmap van het Siteworks CMS: klik hiervoor het icoontje met de drie puntjes aan.
Indien u niet van te voren de afbeelding heeft geupload kunt u alsnog de afbeelding uploaden vanaf uw harde schijf door het aanklikken van het icoontje met het schijfje.
De afbeelding wordt zowel het inleidende stukje op de nieuwsoverzichtpagina getoond als op de pagina van het betreffende nieuwsbericht. - Het tabblad "Headers" wordt automatisch gevuld op basis van de ingevoerde gegevens. In principe hoeft u hier niets aan te veranderen. Siteworks zorgt automatisch voor zoekmachine optimalisatie op basis van deze gegevens.
- In het tabblad "Tracking" kunt u eventueel codes invoeren ten behoeve van analyse doeleinden (bijv. Google Analytics)
- Klik je op "Bevestigen" als het nieuwsbericht gereed is.
Het nieuwsbericht is automatisch zichtbaar indien dit op het tabblad algemeen is ingesteld. Indien het nieuwsbericht niet zichtbaar is, kunt u kijken of de datum wel correct is ingesteld. Indien de begindatum in de toekomst ligt wordt het nieuwsbericht nog niet op de website getoond.