iDEAL problemen bij ABN AMRO
Sinds woensdagochtend zijn er problemen met iDEAL betalingen welke alleen
effect heeft op klanten van ABN AMRO internet bankieren. Dit houdt in dat
de iDEAL transacties welke gedaan worden via de ABN AMRO in eerste instantie
de status OPEN krijgen en na ongeveer 20 minuten pas de OK of ERR status
krijgen. De klant/eindgebruiker krijgt een error pagina na afronding van
de betaling.
Wat is de oorzaak hiervan:
ABN AMRO heeft dinsdagnacht een update uitgevoerd op hun online bankieren
platform. Sinds deze update krijgt Siteworks verkeerde aanvraag gegevens
door voor iDEAL transacties. Op het moment dat er een iDEAL transactie
afgerond wordt via ABN AMRO, wordt deze niet door het Siteworks systeem
herkend. Pas na (automatische) navraag bij de bank kan deze transactie
akkoord krijgen. Dit probleem treedt alleen op bij accounthouders van ABN
AMRO.
De oplossing:
Siteworks is momenteel in overleg met ABN AMRO over oplossingen voor
dit probleem. Elke mogelijke oplossing betekent in ieder geval een technische
aanpassing aan de zijde van ABN AMRO.
Siteworks is daarom mede afhankelijk van ABN AMRO en stelt alles in het werk om implementatie van betreffende oplossingen zo spoedig mogelijk door te voeren.